Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Diyarbakır Yerel Çalıştayı Gerçekleşti
Eğitim Reformu Girişimi(ERG) tarafından yürütülen Eğitimde İyi Örnekler Çalıştaylarının 41.si Diyarbakır'da TED Diyarbakır Koleji'nin evsahipliğinde gerçekleşti.Çalıştay,Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürü Hasan ASLAN açılış konuşmasının ardından ERG Eğitim Laboratuvarı Koordinatörü Suat KARDAŞ, Eğitimpedia Kurucusu Ali KOÇ ve Eğitim Yöneticisi/ Yazar Burcu AYBAT’ın "Eğitim ve Çocuk" konulu paneli ile kapsamındaki konuşmaları ile devam etti.Sonrasında da Çalıştay kapsamında başta Diyarbakır olmak üzere öğretmenlerin yaratıcılıkları ile ortaya çıkan ve aşağıda özetleri ile belirttiğimiz iyi örneklerin sunumu çok sayıda öğretmenin aktif katılımıyla yapıldı.
PLICKERS Uygulamasının Ortaokul 5. Sınıf Matematik Dersi Bölme Konusu Başarısına Etkisi
Bu araştırmanın amacı Plickers uygulamasının ortaokul 5. sınıf
matematik öğrencilerinin matematik dersi başarılarına etkisini
incelemektir. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı
deneysel desenden yararlanılmıştır. Araştırma grubunu 2017-2018 Eğitim
öğretim yılında Diyarbakır’da bir ortaokulun üç farklı beşinci sınıf
şubesinde öğrenim gören 72 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama, bir deney
iki kontrol grubu olacak şekilde yapılandırılmıştır. Deney grubunda 3
haftalık Plickers uygulaması yapılmıştır, kontrol gruplarında ders
işleme sürecine müdahale edilmemiştir. Deney grubunda kontrol grupları
dışında gerçekleştirilen PLICKERS uygulamalarının öğrencilerin matematik
başarılarına etkisi araştırılmıştır.
Manolya Şimşek
Diyarbakır İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Diyarbakır İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Katılımcı ve Barışçıl Sınıflar İçin Bir Araç: Sınıf Çemberi
Çalışma, sınıfta duygusal ve fiziksel güvenin ve çocuk katılımının
sağlanması, duygu dağarcığının ve ihtiyaç farkındalığının gelişmesi için
birtakım beceri ve etkinlikler içeren bir öneri niteliğindedir. Sınıf
çemberi, sınıftaki tüm bireylerin kendileri ve birbirleriyle bağlantı
kuracağı, geliştireceği; günün planına çocukların dahil olabileceği
alanlar açıp, aktif katılım sağlayabileceği, akademik kazanımları
destekleyen günlük bir rutindir.
Her sınıfta uygulanabilecek koşulların yaratılabileceği bu çalışma, Marshall Rosenberg’in geliştirdiği Şiddetsiz İletişim yönteminden ve çocuk katılım ilkelerinden beslenerek Başka Bir Okul Mümkün Derneği Model Geliştirme ekibinin desteğiyle geliştirilmiştir.
Her sınıfta uygulanabilecek koşulların yaratılabileceği bu çalışma, Marshall Rosenberg’in geliştirdiği Şiddetsiz İletişim yönteminden ve çocuk katılım ilkelerinden beslenerek Başka Bir Okul Mümkün Derneği Model Geliştirme ekibinin desteğiyle geliştirilmiştir.
Özenç Kabasakal
Ovabağ İlkokulu
Ovabağ İlkokulu
Öğretmenlerin Meslekî Gelişimine Farklı Bir Bakış: Üniversite Destekli, Danışmalı, Sürekli ve İhtiyaç Odaklı Yaklaşım
Bu araştırma; dünyadaki güncel uygulamalar ve Türkiye’deki problemler ışığında öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik bir modelin geliştirilmesi ve uygulamasını kapsamaktadır. Model temel olarak, üniversite ile okulu okul ortamında, öğretmenlerin ihtiyaçları bağlamında bir araya getirerek teori ile pratiğin bütünleştirmesini amaçlamaktadır. Ayrıca model, öğretmenlerin mesleki gelişimleriyle ilgili sürekli danışabilecekleri bir uzmanın okulda görev alması yönüyle de sürekli profesyonel destek ve sorunların anında ve yerinde çözülmesine imkan sağlayan bir yapı arz etmektedir. Bu çerçevede Diyarbakır Sur ilçesi Küçükkadı İlköğretim okuluna Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesinden uzman bir öğretim elemanı Mesleki Gelişim Danışmanı olarak görevlendirilmiştir. Ayrıca Mesleki Gelişim Danışmanı ve okul tarafından belirlenen zamanlarda ve konularda, Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından seminerler düzenlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenler önemli düzeyde motive olmuş ve bu motivasyonları eğitim-öğretime ve öğrencilere yansımıştır.
Zakir Elçiçek
Küçükkadı Ortaokulu
Küçükkadı Ortaokulu
Zihin Jimanstiği ve Oyun Evi
Klasik sınıf ortamı denince tren vagonu şeklinde dizilmiş sıralar, köşede atıl bir öğretmen masası, yaşamayan sınıf panoları, sadece arkadaşının ensesini gören teneffüs bekleyen nefessiz öğrenciler gelir akla. Böyle bir sınıftan çıkan öğrenci teneffüs vaktinde ise enerjisini boşaltmak ve zihnini kullanmak için türlü yaramazlıklarla kazalara yol açabilir. Daha küçük yaşlardaki öğrencilerin ise okula uyum süresi uzayabilir. Günümüzdeki en büyük eğitim problemlerinden biri okulun öğrenci tarafından sahiplenilmemesidir. Klasik sınıflı okullarının öğrencilerinde bu sorun oldukça fazladır. Bu durum sürekli devamsızlıklara da neden olmaktadır. Öğrencilerin, okulu ev ortamı gibi sahiplenmesi, zihinsel ve bedensel enerjilerini doğru yönde boşaltabilmesi, rahat ve özgür bir ortamda kendini gerçekleştirebilmesi için Zihin Jimnastiği ve Oyun Evi sınıf uygulamasını sınıfımızda hayata geçirdik. Zihin jimnastiği ve oyun evinin en büyük amacı öğrencinin kendisini evinin rahatlığında ve özgür hissetmesidir. Böylece okulu sahiplenecek, derse olan ilgisi de artacaktır. Ayrıca sürekli devamsız öğrencilerin okula kazandırılması da sağlanacaktır.
Gökhan Pamukçu
Sur Çarıklı İlkokulu
Çevir Bakalım
Materyal ilkokul düzeyinde bir çok farklı derste kullanmak amacıyla, dersler işlendikten sonra somut öğrenmelerin sağlanması adına, dersin sonunda değerlendirme çalışmalarını daha eğlenceli hale getirmek üzere tasarlandı. Materyal, sıralı ve yüzeyleri çevrili tahta parçaları sayesinde birçok dersin soru cevap olarak işlenmesine de destek olmaktadır. Özellikle matematik dersi ritmik saymalar konusu, dört işlem çalışmalarında ve Türkçe dersi eş anlamlı-zıt anlamlı sözcüklerin öğretiminde kullanılmaktadır. Görsel hafıza oyunlarında, İngilizce dersi kelime öğretiminde öğrenmeyi aktif kılarak eğlenceli bir öğrenme gerçekleştirilmesine yardımcı olmaktadır.
Dilan Ayli Yılmaz
TED Diyarbakır Koleji
TED Diyarbakır Koleji
Alanı Değişen Dikdörtgenin Çevresi Nasıl Değişir?
Bu etkinlikte çocuklarda genel olarak yapılan kavram yanılgılarının için de olan çevre ve alan kavramlarının önüne geçilmesi amaçlanmıştır. Bunun için çevrenin aslında tüm kenarlarının tek tek toplanması ile bulunduğu üzerinde durulur ve bu sayede alan ile çevre arasındaki fark bulunur. Etkinliğin diğer bir amacı ise dikdörtgenin şeklinin köşelerinden parça çıkarılırsa çevrenin değişmediği ama iç kısmında çıkarılırsa çevrenin artacağını elindeki çubuklarla bulabileceğini göstermektedir.
Mehmet Fatih Yaramış
TED Diyarbakır Koleji
TED Diyarbakır Koleji
Masallar
Kültürlerin ortak hafızası olan masalların eğitim ortamlarında neden ve nasıl kullanılacağını anlatmayı hedeflediğim sunumumda; masallar okunur mu anlatılır mı, masalın iç ve dış unsurları nelerdir, yaş gruplarına göre masal seçimi ve metne bağlı kalmadan nasıl masal anlatılır konularına değindim.
Nesrin Alataş
TED Diyarbakır Koleji
TED Diyarbakır Koleji
Pedagojik Dokümantasyon Paneli
Pedagojik dokümantasyonun amacı öğrenmenin görünür kılınmasıdır. Uygulama okul öncesi eğitim sınıflarında yapılanların gerçekçi bir yansımasıdır. Sınıfta neler yaptık? Çocuklar neler öğreniyor? Gibi soruların cevabını somut şekilde ortaya koymaktadır. Pedagojik dokümantasyon panelinde içerik bir araç olarak kullanılır ve çocuk öğretim sürecine dahil edilerek analiz ve yorumlama becerileri kazandırılır. Sınıf içinde veya sınıf dışında çocukların öğrenme ve gelişimlerine katkı sağlayan herhangi bir olay, durum, etkinlik hedef alınabilir. Süreçte toplanan öğrenme kanıtları arasında bağlantılar kurularak gelişimsel açıdan ne ifade ettiği çözümlenip eğitim uygulamalarına yönelik çıkarımlar yapılır. Öğrenme ortamında gerçekleşen pedagojik deneyimler paylaşılır, tartışılır, yorumlanır; bu sürece çocuklar-öğretmenler-aileler de katılarak bir döngü oluşturulur.
Asena Pektane Gülmez
Ergani Cahit Sıtkı Tarancı Anaokulu
Ergani Cahit Sıtkı Tarancı Anaokulu
Çınar'ın STEM Bahçeleri
Çınar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’na paralel olarak ilçede eğitim gören öğrencileri çağdaş eğitim –öğretim sistemlerine dahil ederek 21.YY.becerilerine sahip öğrenciler yetiştirmeyi hedeflemiştir. Bu tür eğitim sistemlerine dahil olan öğrenciler, globalleşen dünyada rol alacak ve ülkemiz için gerekli olan nitelikli insan gücü özelliklerine sahip olacaktır. Yukarıda bahsedilen özelliklere sahip olan öğrenciler yetiştirmek için uygulanan STEM- ‘Ekoloji’ projesiyle çağımızın en önemli sorunlarından biri olan doğa ve çevre problemleri konusunda öğrencilerde farkındalık yaratarak bu problemler için öğrencilerin analitik düşünme ve çözüm yolları bulma sürecine katkı sağlanmıştır. Projeyle seçilen pilot okullardaki öğrencilere ekolojik okur yazarlık kavramı farkındalığını oluşturularak okul bahçelerinde yetiştirdikleri ürünlerle ekolojik okur yazar olmalarını sağlanmıştır. Öğrencilerin bahçe dizaynı yapmalarını sağlayarak sanat ve yaratıcılık yönlerini de geliştirilecektir. Ayrıca ilerleyen yıllarda ekolojik okuryazarlık bilincine ulaşan öğrencilerin çevre sorunları üzerine çözümler üretmeleri hedeflenmektedir. Bu da hem öğretmenler için hem de öğrenciler için daha verimli, daha güncel ve daha işlevsel derslerin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.
Derya Yıldırım
Çınar İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü
Sınıfımda Montessori
Sınıfımda Montessori uygulaması 36-66 aylık okul öncesi dönemde bulunan çocuklara öğretmenin kendi imkânlarıyla Montessori materyallerini hazırlayıp uygulamasıdır. 0-6 yaş fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal duygusal gelişim alanlarında en önemli dönemlerdendir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocuğuna verilecek eğitim nitelikli olmalı ve kalıcı öğrenme açısından destekleyici olmalıdır. Montessori materyalleri incelendiğinde okul öncesi dönem çocukları için öğrenmeyi kolaylaştırdığı, somutlaştırdığı, daha verimli ve etkili öğrenme sağladığı görülmüştür. Bu materyaller sayesinde çocukların öğrenmeye daha istekli olduğu görülmüştür. Yaptığımız uygulama hem öğretmen hem öğrenen açısından olumlu dönütler sağladı. Öğretmene süre yönetiminde kolaylık ve öğretimde kalite sağlarken çocuklara da kalıcı öğrenme, küçük kas gelişimi desteği, öğrenme de somutlaştırma ve günlük yaşam becerilerinde kolaylık sağladı. Sınıfımda Montessori her öğretmen tarafından hazırlanabilecek ve uygulanabilecek kolaylığa sahiptir. Hedef öğretmenlerin materyalleri oluşturma ve öğrenmesine teşvik edilmesidir.
Tuba Nur Özdemir Yılmaz
Ergani Cahit Sıtkı Tarancı Anaokulu
Ergani Cahit Sıtkı Tarancı Anaokulu
Çalıştay kapsamında ilimiz dışındaki iyi örnek uygulamaları ise şunlar;
Bir Hikayem Var
Proje, fotoğraf sanatı ve yazma becerisini aynı süreçte buluşturan,
yazma becerisi kazanımı yanında hayal gücünü geliştiren, yaratıcı
düşünme becerisi kazandıran, “an”a tanıklık etme fırsatı sunan, bu
anların hikayelerini ölümsüzleştiren yenilikçi bir yaklaşımdır. Fotoğraf
çekerek çevresini gözlemleyen, doğayı keşfeden, farklı bakış açıları
kazanan öğrencilerin hayal güçlerini harekete geçirecek konu malzemesini
kendilerinin bulması amaçlanmaktadır. Bu arayış sürecinde yazmanın
dışsal kaynaklardan beslenen içsel bir süreç olduğu gerçeğine ulaşmaları
amaçlanmaktadır. Uygulama süreci öğrencilerin yazma süreci tamamlanana
kadar öğretmenin rehberliğinde paylaşma ve yayımlama aşamasına gelmesini
amaçlayan,“ Ne yazıldı?” değil, “Nasıl yazıldı?” sorusu üzerine
yoğunlaşmıştır. Proje, Türkçe eğitiminde en çok sıkıntı yaşanan yazma
öğretimine yeni bir kapı aralayarak yazma engellerini ortadan kaldırmaya
yardım etmeyi ve geleceğin yazarlarının, şairlerinin ve
fotoğrafçılarının keşfedilmesine olanak sağlamayı hedeflemiştir.
Miray Naciye İşler
Şehit Pilot Üsteğmen Cemil Kaya Ortaokulu
Dünyayı Kadınlar ve Çocuklar Değiştirecek
Şiddet yaşayan kadınlarla çalışmak cinsiyetçi sistemin sonuçları ile
uğraşmak demektir. Oysa erken çocukluk döneminde mevcut olan cinsiyetçi
eğitim sisteminin alternatifi olacak yaklaşımlar geliştirmek ve
uygulanmasını sağlamak doğrudan cinsiyetçi sistemin dayanaklarını
ortadan kaldırmaya hizmet edecektir. Dünyayı Kadınlar ve Çocuklar
Değiştirecek Projesi kadınlar, erkekler ve çocuklarla aynı anda
gerçekleştiren bir proje olup hem kadınların ve erkeklerin toplumsal
cinsiyet rollerini fark edip sorgulamalarını sağlamak hem de erken
çocukluk döneminden başlayarak çocukları birey kabul eden yaklaşımlarla
yapılacak eğitimin şiddete dayalı cinsiyetçi sistemi değiştirmek için en
etkili yatırım olduğunu uygulamalarla göstermek konusunda katkı sunar.
Proje, 5 ilde (Diyarbakır, Batman, Bitlis, Van, Hakkari) kadınlarla ve
erkeklerle çalışılarak, şiddet ve ayrımcılık konusunda farkındalık
yaşamış ebeveynler ve çocukları ile birlikte 4 aşamalı gerçekleştirilen
faaliyetlerle uygulandı: 1. Hane Ziyaretleri, 2. Mahalle Toplantıları,
3. Farkındalık Çalışmaları, 4. Beraber Oynama Grupları. Hedef kitle,
toplumsal cinsiyet, şiddet, ayrımcılık, çocukları birey olarak görmede
olumlu değişiklikler gösterdi.
Ayten Tekay
KAMER Vakfı
KAMER Vakfı
İlkokulda “Çıtır Çıtır Felsefe” Uygulamaları
Felsefe, bir düşünme faaliyetidir. Temelde soru sorma ve sorgulama
becerilerine dayanır. Bu beceriler sayesinde insan varoluşunu, hayatını
ve evreni anlamlandırmaya çalışır. Felsefenin sadece bir ders olarak
okutulması değil, her yaşta, hayatın her evresine dahil edilmesi
gereklidir. Felsefe eğitimiyle ilgili yapılan araştırmalar
incelendiğinde, düşünme becerilerine odaklanan eğitimsel çalışmalar
ülkemizde çok dikkat çekmemesine rağmen, yurt dışında bu çalışmaların
üzerinde yoğunlaşıldığı ve felsefenin ilkokuldan yüksek öğretime kadar
her aşamaya dahil edilmesi gerekliliği tartışılıyor. Felsefe eğitimini,
bir köyde ilkokul 4. sınıf öğrencileriyle temele “Çıtır Çıtır Felsefe”
serisini alarak, sorgulama, eleştirme, kavramlar arası bağlantı kurma,
çıkarımlar yapabilme imkanı sunan 8 haftalık bir uygulama planlandı.
Brigitte Labbé ve Michel Puech’in Çıtır Çıtır Felsefe serisinin 8 kitabı
uygulama sürecinde belirlendi. Her hafta bir kitap üzerinden farklı
etkinlikleri içeren ders planı hazırlandı ve uygulandı. Yapılan ön test
ve son test sonuçlarına göre çocukların kavramlar üzerinden sordukları
soru sayısı ve sorularının niteliği arttı; eleştirel bakış açısı
geliştirdiler.
Şeyda Ertuğrul
Akedaş İlkokulu
Akedaş İlkokulu
18. Terakki Tarih Günleri: Savaş ve Göç
Bu çalışma, Türkiye’de son dönemde yaşanan önemli sorunlardan biri olan
“savaş ve mültecilik” konularına tarihsel bir perspektiften bakmak,
geçmişte ve günümüzde bu topraklarda yaşanan trajik olaylara dair
farkındalık yaratmak ve güncel sorunlara dönük çözüm odaklı bir yaklaşım
gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla gerçekleştirildi. Sosyal
bilimler atölyelerinde öğrencilerin ve konuk okullardan gelen
katılımcıların demokratik ve çoksesli bir tartışma ortamı
kurgulayabildikleri gözlemlendi. 50 civarındaki öğrenci ortak bir atölye
bildirisi kaleme alarak bunu kamuoyuyla paylaştı ve çözüme yönelik
önerilerini ortaya koydu. Ardından, bu önerileri dinleyen uzmanlar,
ortaya konan önerileri ve duruma yönelik analizlerini daha geniş bir
öğrenci grubuyla paylaştılar. İki gün süren etkinlikle yakından alakalı
yan etkinlikler de düzenlendi. Atölyeler sırasında bir de çağdaş sanat
atölyesi ve “İstanbul’da Mülteci Olmak” başlıklı bir fotoğraf yarışması
gerçekleştirildi.
Ahmet Gündoğan
Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi
Öğretmen Ağı Tanıtımı
Eğitim Reformu Girişimi'nin kolaylaştırıcılığını üstlendiği Öğretmen
Ağı, Türkiye'de eğitimin niteliğinin ve öğrenci başarsının artmasına
katkı sağlamak için öğretmenlerin değişim dönüşüm yaratacakları devamlı
bir etkileşim ortamını iş birliği ile oluşturmayı hedefler. Eğitime
dokanan paydaşları; vakıfları, sivil toplum kuruluşlarını, farklı
disiplerden kişi ve kurumları içine alarak öğretmenlerin meslekî
yolculuklarında ve çözüm üretme süreçlerinde, onlarla birlikte yol alır.
Öğretmenlik yapan bireyin güçlenmesi için öğretmenlere kaynak ve akran
dayanışması deneyimi sunar. Öğretmenlerin sınıflarına taşıdıkları çözüm
ve başarı hikayelerinin yaygınlaştırılmasında önemli bir aracı olur. Bu
oturumda Öğretmen Ağı'nın oluşum ve gelişim sürecinin yanı sıra ağ olma
deneyimleri paylaşılacak; süreçte öğretmenlerin ihtiyaçlarını çözmeye
yönelik geliştirilen araçlar tanıtılacak.
Günalp Turan
Öğretmen Ağı
Öğretmen Ağı
Yaratıcı Düşünme Odaklı Yazma
Yaratıcı düşünme çalışmalarının olmadığı yerde yaratıcı okuma ve
yazmadan da bahsedemeyiz. Zihnin yarattığı her ürün yaratıcı düşünme
sürecinin bir sonucu olsa da zihin bağlantılar kurmakta zorlandığı
sınırsız özgürlük içinde kaybolur, yani bilinçli bir farkındalık
sürecinin olmadığı yerde yaratıcı düşünmeden de söz edemeyiz. Yaratıcı
Düşünme Odaklı Yazma atölyesinde yaratıcı düşünme becerilerini besleyen
eğlenceli yazı uygulamalarına, bu süreci yapılandırma adımlarına, görsel
okuma, resim-yazı, yazı-resim uygulamalarına yer verilecek,
disiplinlerarası çalışmaların yazıyla kesiştiği örneklerden söz
edilecektir. Yaratıcı düşünme çalışmalarının yaş sınırı ve yaşa yönelik
özel uygulamaları yoktur; o yüzden bahsedilecek yaratıcı yazma
teknikleri ve yöntemleri okulöncesi de dahil olmak üzere çocuk ve
yetişkin tüm yaş gruplarında kullanılabilir.
Nilay Yılmaz
Altın Kitaplar Yayınevi
Altın Kitaplar Yayınevi
Yaratıcı Problem Çözme Becerileri
Öğretmen Ağı’nın, “Yaratıcı Problem Çözme” programı, ortak bir tema
etrafında öğretmenlerin kendi sorunlarına yaratıcı çözümler
geliştirmeleri için onlara sunduğu bir araçtır. Bu program ’Tasarım
Odaklı Düşünme’’ metodolojisini takip etmekte ve öğretmenlerin program
sürecinde tanımladıkları, odaklandıkları ve araştırdıkları problemlere
yaratıcı çözüm fikirleri bulmalarını amaçlar. Bu oturumda yaratıcı
düşünme nedir, yaratıcılık geliştirilebilir mi, tasarım odaklı düşünme
nedir, adımları nelerdir? sorularına beraber kafa yorarken, İstanbul,
Denizli ve İzmir’de uygulanan Yaratıcı Problem Çözme Programı'nda ele
alınan problemlerden ve Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisi kullanılarak
grupların bu süreçte ortaya çıkardığı prototiplerinden bahsedeceğiz.
Buket Tanış
Halide Edip Adıvar Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi
Halide Edip Adıvar Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi
Pedagojik Uygulama Becerileri
Pedagojik Uygulama Becerileri "öğretmen" ve "öğretme" kavramlarina
bakışımızı sorgulamamızı yol açan, gündelik okul pratiklerimize yeniden
bakmamızı sağlayan bir yöntem. Öğrencilerin anlamlı öğrenme,
öğrendiklerini belirli bir bağlama oturtma, olayları müzakere edebilme
becerisi kazanmasına da alan açan bir metodoloji. İddia, delil, veri
üçgeninde argüman oluşturan öğrenciler meseleler üzerine beraber kafa
yoruyorlar, birbirlerini dinliyorlar ve kendi çözümlerini de
üretebiliyorlar.
Özel Bezciyan Ermeni İlköğretim Okulu
Kaynak:https://www.egitimdeiyiornekler.org/
Hiç yorum yok
Yorum Gönder