Halk Eğitim Merkezi Kurslarında Görev Alan Öğretmenlere de İlave Puan Verilmelidir


           Halk Eğitim Merkezi Kurslarında Görev Alan Öğretmenlere de İlave Hizmet Puanı Verilmelidir.

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin Hizmet Puanları başlıklı 40.maddesinin 5. bendine göre;
"Milli Eğitim Bakanlığı Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Yönergesi kapsamında görev alan yönetici ve öğretmenlerin hizmet puanlarına, bu kapsamda görev yaptıkları her ay için 0,5 puan eklenir." Denmektedir.
Bu madde gereğince Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullarda ücretsiz olarak açılan Destekleme ve Yetiştirme Kurs’larında görev yapan öğretmen ve yöneticilere  görev yaptıkları her ay için ilave olarak 0,5 puan verilmektedir.
Halk Eğitim Merkezleri bünyesinde açılan yaygın eğitim kurslarında görev alan öğretmenlere ise  ilave  puan verilmemekte ve durum adaletsizliğe neden olmaktadır.Ayrıca Halk Eğitim Merkezi kurslarına göre Destekleme ve Yetiştirme Kurs ücretleri iki(2) kat artırımlı ödenmektedir.Ücret adaletsizliği ortada duran bir sorun iken, eşit olarak yapılan işe  ilave hizmet puanı da verilmemesi adaletsizliği derinleştirmektedir.Maddi bir boyutu olmayan bu adaletsizliğin giderilmesi yaygın eğitim kurslarında görev yapan öğretmenlerin en tabii hakkıdır.
Sendikalardan bu konuyu gündemleştirmelerini, yetkili sendikadan da bu konuda duyarlı davranıp konuyu Kamu İdari Kurulu’nda dile getirip ve kazanım elde etmesini talep etmekteyiz.

Nevzat CAN
 


TAG