Diyarbakır Bağcılar Anaokulu’nda yürütülen eTwinning projesi kapsamında, erken çocukluk dönemindeki öğrencilerin doğayla etkileşimini artırmak ve çevre bilinci kazandırmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlendi. Proje, okul öncesi öğretmeni Evrim Maço Erdurucan tarafından başarıyla yürütüldü.
Proje süresince öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik doğa gözlemleri, geri dönüşüm çalışmaları, yerel ekosistem incelemeleri ve sağlıklı yaşam temalı etkinlikler gerçekleştirildi. Kozalak, taş, yaprak gibi doğal materyaller ve geri dönüşüm ürünleri kullanılarak sanatsal çalışmalar yapıldı. Ayrıca ağaç dikimi, doğayı tanıma gezileri, sağlıklı beslenme uygulamaları ve hava durumu gözlemleriyle öğrencilerin doğaya karşı duyarlılıkları artırıldı.
Öğrencilerin çevresel sorunlara karşı temel düzeyde farkındalık kazanmalarının hedeflendiği projede; iklim değişikliği, hava olayları ve çevre dostu yaşam alışkanlıkları gibi konular sade ve etkili yöntemlerle ele alındı.
Etkinlikler aracılığıyla çocukların sadece doğa ile ilişkileri değil, aynı zamanda sorumluluk duyguları ve sosyal-duygusal gelişimleri de desteklendi. Eğlenceli, deneyim temelli ve katılımcı bir öğrenme süreciyle yapılandırılan proje, erken yaşta çevre bilinci kazandırma açısından örnek bir uygulama oldu.
Hiç yorum yok
Yorum Gönder