"OYUNLARLA
STEAM" eTwinning projesi, Türkiye'den Damra Belemir BÜYÜKFIRAT ve
Gürcistan'dan Marika Chkhapelia tarafından kurulmuştur. Bu
proje, STEAM eğitimini oyunlarla birleştirerek, 5-11 yaş arası öğrencilerin
Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarında keşfetme, üretme
ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. 8 farklı ülkeden 23
öğretmenin iş birliğiyle yürütülen bu proje, oyun tabanlı öğrenme yöntemleriyle
çocukların eleştirel düşünme, yaratıcılık ve takım çalışması gibi 21. yüzyıl
becerilerini kazanmasına katkı sağlamaktadır.
Türkiye, Gürcistan, İtalya, Litvanya, Yunanistan, Romanya, Portekiz ve
Bosna Hersek’ten öğrencilerin yer aldığı bu uluslararası proje, STEAM’in
eğlenceli dünyasını keşfetmek isteyen tüm çocuklara ilham vermektedir! �✨
Öğrenciler, oyunlarla STEAM’i keşfederken bilimsel deneyler yapıyor,
mühendislik temelli tasarımlar oluşturuyor, teknolojiyi etkin bir şekilde
kullanıyor, sanatla yaratıcılıklarını geliştiriyor ve matematiksel kavramları
keşfediyor. Geometrik şekillerle köprüler inşa ediyor, kendi volkanlarını
tasarlıyor, kodlama oyunlarıyla algoritmik düşünme becerilerini geliştiriyor ve
origami sanatıyla matematiğin estetik yönünü deneyimliyor. Bu sayede STEAM’in
günlük hayatla olan bağlantısını fark ederek yaratıcılık, eleştirel düşünme ve
problem çözme becerilerini güçlendiriyorlar. Eğlenerek öğrenen öğrenciler,
STEAM’in günlük hayatla nasıl iç içe olduğunu deneyimleyerek farkındalık
kazanmaktadır.
Hiç yorum yok
Yorum Gönder