EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU VE TEKNOLOJİ KULLANIMI KARŞILAŞTIRMASI

 


EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU VE TEKNOLOJİ KULLANIMI KARŞILAŞTIRMASI

 

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu süreci, öğretmenin sınıfta aktif bir şekilde rol oynamasını gerektirmekle birlikte öğrencilerin de entegrasyon sürecinde daha rahat anlamalarını sağlayıp öğretmene kolaylık sağlamaktadır. (Tansu ve İşçioğlu, 2014)


Teknoloji entegrasyonu, teknolojinin öğrenme süreçlerine, müfredata bütünsel olarak dahil edilmesini ifade eder. Bu yaklaşıma göre teknoloji sadece bir araç veya yardımcı değil, öğrenmeyi zenginleştiren, kolaylaştıran ve kalıcılaştıran bir unsurdur. Teknoloji entegrasyonu öğretmenlerin hedeflerini, müfredat gerekliliklerini göz önünde bulundurarak teknolojiyi ve kullanımını planlama, bu planlamaya göre ders tasarımı oluşturma, derslerde aktif kullanma ve biçimlendirici değerlendirmeyi sağlamaktır. Teknoloji entegrasyonu hem öğretmenin hem de öğrencinin dijital yeterliliklerini artırır. Öğrencilerin kritik düşünme, 21. yy becerisi, yaratıcılık, işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirir.

 

Teknoloji kullanımı ise, teknolojik araçların derslerde veya eğitim ortamlarında kullanılması demektir. Burada öğretmen ve öğrencinin teknolojiyi bir kaynak, sunum aracı veya materyal olarak kullanmasıdır. Teknoloji kullanımında da teknolojik araçları etkin olarak kullanmak hedefi vardır ancak teknoloji entegrasyonundaki müfredat ve planlama boyutunu kapsamamaktadır. Teknoloji kullanımının etkili olması için öğretmenlerin teknolojiyi entegre etme stratejileri ve planlama yapmaları gerekmektedir.

 

Özetle, teknoloji entegrasyonu, teknolojiyi öğrenme süreçlerine bütünsel olarak dahil etmeyi hedeflerken, teknoloji kullanımı sadece teknolojik araçları derslerde ve eğitim ortamlarında kullanmayı ifade eder. Teknoloji entegrasyonu, öğretmenin uyguladığı öğretimi ve öğrenme süreçlerini değiştirip dönüştürmeyi ve öğrencinin genel başarısını artırmayı hedeflerken, teknoloji kullanımı dar kapsamlı olarak teknolojinin şekil olarak kullanılmasıdır.



Nevzat CAN

 

Tansu, F. ve Iscioglu, E. (2014). Use of mobiletablets inthe learning environment: Perspective of thecomputerteachercandidates. Journal of Educational & InstructionalStudies in the World, 4(2).


TAG