EĞİTİMDE TEKNOLOJİ
ENTEGRASYONU VE TEKNOLOJİ KULLANIMI KARŞILAŞTIRMASI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu süreci, öğretmenin sınıfta aktif bir şekilde rol oynamasını gerektirmekle birlikte öğrencilerin de entegrasyon sürecinde daha rahat anlamalarını sağlayıp öğretmene kolaylık sağlamaktadır. (Tansu ve İşçioğlu, 2014)
Teknoloji entegrasyonu, teknolojinin öğrenme süreçlerine,
müfredata bütünsel olarak dahil edilmesini ifade eder. Bu yaklaşıma göre
teknoloji sadece bir araç veya yardımcı değil, öğrenmeyi zenginleştiren,
kolaylaştıran ve kalıcılaştıran bir unsurdur. Teknoloji entegrasyonu
öğretmenlerin hedeflerini, müfredat gerekliliklerini göz önünde bulundurarak
teknolojiyi ve kullanımını planlama, bu planlamaya göre ders tasarımı
oluşturma, derslerde aktif kullanma ve biçimlendirici değerlendirmeyi
sağlamaktır. Teknoloji entegrasyonu hem öğretmenin hem de öğrencinin dijital
yeterliliklerini artırır. Öğrencilerin kritik düşünme, 21. yy becerisi,
yaratıcılık, işbirliği ve iletişim becerilerini geliştirir.
Teknoloji kullanımı
ise, teknolojik araçların derslerde veya eğitim ortamlarında kullanılması
demektir. Burada öğretmen ve öğrencinin teknolojiyi bir kaynak, sunum aracı
veya materyal olarak kullanmasıdır. Teknoloji kullanımında da teknolojik
araçları etkin olarak kullanmak hedefi vardır ancak teknoloji entegrasyonundaki
müfredat ve planlama boyutunu kapsamamaktadır. Teknoloji kullanımının etkili
olması için öğretmenlerin teknolojiyi entegre etme stratejileri ve planlama
yapmaları gerekmektedir.
Özetle, teknoloji
entegrasyonu, teknolojiyi öğrenme süreçlerine bütünsel olarak dahil etmeyi
hedeflerken, teknoloji kullanımı sadece teknolojik araçları derslerde ve eğitim
ortamlarında kullanmayı ifade eder. Teknoloji entegrasyonu, öğretmenin
uyguladığı öğretimi ve öğrenme süreçlerini değiştirip dönüştürmeyi ve
öğrencinin genel başarısını artırmayı hedeflerken, teknoloji kullanımı dar
kapsamlı olarak teknolojinin şekil olarak kullanılmasıdır.
Nevzat CAN
Hiç yorum yok
Yorum Gönder