"DİYARBAKIR MEZOPOTAMYA İLKOKULU ÖĞRETMENİ EVİN BEL BAHTİYAR'DAN, BAHÇE OYUNLARIYLA EĞİTİMİ BİRLEŞTİRİYOR"

"DİYARBAKIR MEZOPOTAMYA İLKOKULU ÖĞRETMENİ EVİN BEL BAHTİYAR'DAN, BAHÇE OYUNLARIYLA EĞİTİMİ BİRLEŞTİRİYOR"

 



Diyarbakır Mezopotamya İlkokulu sınıf öğretmeni Evin Bel'in öncülüğünde başlatılan "Çık Dışarıya Oynayalım" projesi, büyük bir ilgiyle karşılanıyor. Proje, Türkiye'den 9 ve Azerbaycan'dan 3 olmak üzere toplamda 12 ortak ve 12 farklı okulun katılımıyla gerçekleştiriliyor. Hedeflenen amaç ise, unutulmaya yüz tutmuş bahçe oyunlarını yeniden hatırlatmak, öğrencilere öğretmek ve derslerin daha eğlenceli hale gelmesini sağlamak.

 

Projenin temel amacı, öğrencilerin kültürel oyunlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve aynı zamanda eğlenirken öğrenmelerini desteklemektir. Bahçe oyunları, öğrencilerin hem fiziksel becerilerini geliştirmelerine hem de takım çalışması ve işbirliği becerilerini öğrenmelerine yardımcı oluyor.

 

Proje kapsamında, öğrencilere önceden araştırma görevleri verilerek kültürel oyunlar hakkında ön bilgi sağlanıyor. Ardından, ortaklarla birlikte gerçekleştirilen etkinliklerle öğrenciler oyunları öğreniyor ve kazanımlarla ilişkilendiriyor. Proje süresince, çeşitli yarışmalar düzenleniyor ve farklı etkinlikler gerçekleştiriliyor.

 

Öğrenciler, projede aktif olarak yer alarak işbirlikçi öğrenme ortamında bir araya geliyor. Beyin fırtınası ve fikir alışverişi yaparak ortak hedeflere ulaşmayı öğreniyorlar. Öğretmen Evin Bel, projenin başarısında öğrencilerin büyük katkısı ve katılımının önemli olduğunu vurguluyor.

 

Proje boyunca, öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilerek özgüvenlerinin ve kendilerini geliştirme becerilerinin artırılması hedefleniyor. Ayrıca, Web 2.0 araçlarıyla tanışmaları ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmaları sağlanıyor. Böylece öğrenciler, hem geleneksel bahçe oyunlarını keşfediyor hem de modern teknolojiyle etkileşim kurarak yeni deneyimler kazanıyor.

 

"Çık Dışarıya Oynayalım" projesi, sınıf öğretmeni Evin Bel'in liderliğinde ve öğrencilerin aktif katılımıyla başarılı bir şekilde yürütülüyor. Proje, öğrencilerin bahçe oyunlarıyla birlikte güç dengesi ve el-göz koordinasyonunu geliştirmelerine de katkı sağlıyor. Öğrenciler, oyunlar sırasında birbirleriyle uyum içinde çalışarak eşleşmeleri sağlamaya özen gösteriyor.







TAG