İlkokul’dan Sonra Başarının düşmesinin Temel Sebeplerinden Biri Kişiselleştirilmiş Öğretim’den Uzaklaşılması Mıdır?





İlkokul’dan Sonra Başarının düşmesinin Temel Sebeplerinden Biri Kişiselleştirilmiş Öğretim’den uzaklaşılması mıdır?


Kişiselleştirilmiş öğrenme, başarı farklarını kapatmak, öğrenci katılımını artırmak ve öğrencileri bireysel gereksinimlerini karşılayarak kendi kendini yöneten bireyler olarak yetişmelerini sağlayan, öğretmenin hangi öğrenciye hangi kazanımı vereceği, öğrencinin öğrenme stili belirleyerek çalıştığı temel bir öğretim modelidir.


ABD Eğitim Bakanlığı: “Kişiselleştirilmiş öğrenme, öğrenme hızının ve öğretim yaklaşımının her öğrencinin ihtiyaçlarına göre optimize edildiği öğretimi ifade eder. Öğrenme hedefleri, öğretici yaklaşımlar ve öğretici içerik, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre değişebilir. Ayrıca, ilgi alanlarına göre yönlendirilen ve sıklıkla kendi kendine başlatılan, öğrenenler için anlamlı ve anlamlı öğrenme etkinlikleri sağlanır.” Demektedir.(1)


İlkokularda bu yöntem istendik veya istenmedik bir şekilde ve öğretmenin öğrencilerle fazla zaman harcamasının da bir etki olduğu göz önüne alındığında öğretmen bir öğrenciye ulaşmak için uygun gördüğü kaynakları ve yaklaşımları kullanma veya geçmişte benzer öğrenciler için başarı elde ettiği uygulamaları kullanma gibi bir yeterliliğe sahip olup öğrencinin ilgi alanlarına, öğrenim stiline veya hazır bulunuşluğuna dayanarak öğrenme süreci, eğitim içeriği veya belirli bir öğrenme aracı kullanarak öğrenmeyi hedefler.Kişiselleştirilmiş öğretim bireyselleştirilmiş öğretimden farklı olarak öğrenciyi öğrenme etkinliklerine dahil edilmesini sağlar, bu bağlamda kişiselleştirilmiş eğitim;


Bireysel özelliklerin göz önüne alınmasını, müfredata değil öğrenciye odaklanmayı,öğretimin öğrenci için ilgi çekici hale getirilmesini, öğrencilerin katılımını,kendi özgül öğrenmesi çerçevesinde başarısının artmasını ve öğrencinin özgüveninin artmasını sağlamaktadır.


İlkokulda kişiselleştirilmiş öğrenme veya kişiselleştirilmiş öğrenmeye yakın bir eğitim alan öğrenciler, ortaokula geçtiklerinde her ders için ayrı bir öğretmen derse girmekte, her öğretmenin onlarca-yüzlerce öğrencisi olmakta ve eğitim kişiselleştirilmiş öğretimden ister istemez uzaklaşmaktadır.


Kişiselleştirilmiş öğrenme ile öğretmenlerin ilkokullarda web 2.0 araçlarının kullanımı başta olmak üzere dijital alanda yetkinliklerinin arttırılması için çalışmalar yapılmalı, ortaokul branş öğretmenlerinin de müfredatı yetiştirme telaşından sıyrılarak web 2.0 araçlarını ve dijital öğretim materyallerini amaca uygun bir şekilde kullanarak öğrencilerin bireysel ve özgül öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş bir eğitime odaklanmaları sağlanmalıdır.

1-https://www.edelements.com/personalized-learning

                                                                                                      Nevzat CAN


TAG