Okul Profili Değerlendirme Nedir?



Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Okul gelişim alanları, 'akademik', 'sosyal, sportif, kültürel etkinlikler', 'projeler' ve 'kurumsal kapasite' olarak belirlendi. Okulun gelişim alanlarının tümünü okulun kendi ihtiyaçları ve imkanları doğrultusunda ele alıyoruz. Bu bir rekabet, bir kıyaslama bir performans değil, sadece daha etkili okullar inşa etmeye çalışıyoruz." dedi.




Bu Kapsamda önemli başlıklar şöyle:

“Hedeflerdeki öncelik sıraları belirlenecek”
"Her okulun MR´ı çekilecek"
"Bir yıl sonra yeni profili ortaya çıkacak"
"Okulların kanıta dayalı verileri ortaya koyulacak"
"Çocuğa hakkı olanı vermek gerekiyor"
“Okullar arasındaki imkan ve başarı farkı azaltılacak,”
"Eşitlik değil, adalet"


Okul Profili Değerlendirme










  
Okul Profili Değerlendirme Çalışmalarının

Yaklaşımı:
1-Karşılaştırmadan, yarıştırmadan, her okulun kendi gelişimi üzerinden, bulunduğu yerden ne kadar ilerlediğine bakılarak değerlendirilmesi
2-Çocuklarımız için okullarda yapılanların etkisinin artırılması
3-Yönetici ve öğretmenlere sürekli gelişim desteği  ve fırsatı verilmesi
4-Okulu içinde bulunduğu muhitin özellik ve imkanlarıyla dikkate almak ve elverişsiz koşullardaki okulları önceliklendirmek.

Değerleri:
1-Çocuğun üstün yararı
2-Yarışarak değil, paylaşarak gelişen okul
3-Eşitlikten öte adalet
4-Tarafsızlık, nesnellik ve şeffaflık
5-Gelişim bir ekip işidir: Öğretmen ve okul müdürü, aile ve sosyal çevreyle hepimiz çocuklarımız için çabalıyorsak, biz bir ekibiz.

Kazanımları:
1-Okullar arasındaki imkan, öğrenme farkının ve sınav baskısının azalması
2-İlçede, ilde ve tüm Türkiye’de okul sisteminin bütünsel gelişimi
3-Karar mekanizmasına, kanıt ve gerçek ihtiyaca dayalı politika üretme imkan, şeklinde olması beklenmektedir.

MEB sunumlarından Derlenmiştir.




TAG