KYK Öğrencilerin Kredi,Burs ve Beslenme Yardımı Tutarı Arttırıldı




    Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından yüksek öğrenim gören öğrencileri maddi yönden desteklemek amacıyla ödenen 2017-2018 eğitim öğretim dönemi burs ve kredi miktarlarına zam yapıldı. Burs ve kredi ödemeleri lisans öğrencileri için aylık 425 liradan 470 liraya, yüksek lisans öğrencileri için aylık 850 liradan 940 liraya, doktora öğrencileri için ise aylık bin 275 liradan bin 410 liraya yükseltildi.Ayrıca;

   Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu, 2017-2018  eğitim öğretim yılı başında bünyesindeki yurtlarda barınan öğrencilere verdiği beslenme yardımını arttırma kararı aldı.

    KYK yurtlarında barınan öğrencilere verilen beslenme yardımı 11 liraya yükseltildi. 11 Eylül’den itibaren geçerli olmak üzere uygulanacak beslenme yardımı sabah kahvaltısı için 3,5 TL; akşam yemeği için ise 7,5 TL olarak belirlendi. Beslenme yardımı Eylül 2016’dan bu yana sabah kahvaltısı için 3 TL, akşam yemeği için 6,5 TL; günlük 9,5 TL, aylık ise 285 TL olarak uygulanıyordu.

    Aile sıcaklığını aratmayan konforlu ve huzurlu yurtlarıyla gençlere hizmet veren ve gençlerin hijyenik ortamlarda ve sağlıklı gıdalarla beslenmesini önemseyen KYK, yeni eğitim öğretim yılı için yurtlarda kalan öğrencilere günlük 11 TL; aylık 330 TL beslenme yardımında bulunacak.

   Kahvaltı yardımı, yurt yemekhanelerinde hafta içi 06.30-13.00, hafta sonları ise 06.30-14.00; akşam yemeği yardımı ise 16.00-23.00 saatleri arasında geçerli olacak.

Şehit ve gazi çocuklarına 21 TL beslenme yardımı

    Yurtlarda yurt ücreti ve güvence bedeli alınmadan barındırılan şehit ve gazi çocuklarına, anne ve babası vefat etmiş öğrenciler ile devletin koruması altındaki öğrencilerin beslenme ücretleri de 19,5 TL’den 21 TL’ye yükseltildi.

    Beslenme yardımı KKTC’de yer alan yurtlarda da sabah kahvaltısı için 4 TL, akşam yemeği için ise 8 TL olmak üzere günlük toplam 12 TL olarak uygulanacak.
Kaynak:http://yurtkur.gsb.gov.tr
TAG