CREATİVE MEDİA LİTERATİES
NEVZAT CAN, Türkiye, Diyarbakır
Medya okuryazarlığı,bireye medyayı etkin kullanma, medyanın iletilerini doğru algılama, medyanın zararlı içeriklerden kendisini koruyabilme yeteneği kazandırır. 21. yüzyıl medya düzeni, her medya kullanıcısının iletileri dağıtıcı pozisyonunda olmasından dolayı, dezenformasyon çok yaygın duruma gelmiştir. Projemiz, öğrencilerimizin sanatsal çalışmalar yaparak medya okuryazarlığı ve dezenformasyon alanında araştırma ve uygulama becerilerini geliştirmek, öğrencilerimizde medya okur yazarlığı bilinci ve dijital yeterliliklerini arttırma alanında çalışmalar yapmak amacıyla seviyelerine uygun etkinlikler tasarlanıp uygulanmıştır. Günümüzün en temel sorunlarından biri de günümüzde özellikle sosyal medya başta olmak üzere insanların büyük bir çoğunluğunun medyaya aşırı maruz kalma ve olumsuz olarak etkilenmesinden dolayı medya okuryazarlığı ve dezenformasyon alanında ciddi eğitimler yapılması gereği ortaya çıkmaktadır. Medya okuryazarlığı ülkemiz eğitim sisteminde seçmeli olarak uygulanmakta tüm öğrencilerin bu eğitimleri alamamasından dolayı medya okuryazarlığı ve dezenformasyon alanında yeterli bir bilinç oluşmamaktadır. Hem küçük yaştaki çocuklarda medya okuryazarlığı bilincinin gelişmemesi hem de bu alanda eğlenceli ve kalıcı öğrenme sağlayan eTwinning projelerinin yetersiz olması bu ihtiyacı doğurmuştur. Projenin güçlü yanları 5 ülkeden 19 okul ve öğrencilerinin bir araya gelmesi ve işbirliği içinde çalışması, sınırlılığı ise medya okuryazarlığını sanat alanına entegre etmek istememizden dolayı etkinliklerin sınırlı kalmasıdır. Medya okuryazarlığını sanat çalışmaları ile bütünleştirerek eğitim sistemlerinin salt bilgiden ziyade, yaparak yaşayarak, öğrencilerimizin bilgi becerilerinin arttırılması ve öğrenmelerinin kalıcı hale gelmesi amaçlanmıştır.MEB müfredatında Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Demokrasi ve İnsan Hakları dersleri başta olmak üzere kısmi kazanımlar, ortaokul ve lise düzeyinde de seçmeli ders olarak Medya Okuryazarlığı dersi varsa da bunların tüm öğrencilerin yeterli düzeyde bu kazanımları almamasından dolayı tutum haline gelmesi üst düzey bir bilinç oluşması için yeterli değildir. Bu kazanımların öğrencide bilinç oluşturması için her sınıf düzeyindeki kazanımlara uygun ve eğlenceli etkinlikler gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Eğitim Öğretim yılının Kasım ayında başlayan projemiz Şubat ayında son bulacaktır.Proje ortakları başta twinspacedeki twinmail ve forum, whatsupp ve online webinarler aracılığı ile fikir alışverişlerinde bulunmuş, öğrencilerin de whatsupp ve webinarler aracılığı ile tanışıp proje hakkında konuşmaları sağlanmıştır. Proje etkinlikleri proje ortaklarının sosyal medya hesaplarından,okul sitelerinden, projeye ait blog sitesinden ve çeşitli yerel/ulusal haber sitelerinden yaygınlaştırma amaçlı kullanılmıştır. Projede yapılan etkinlikler, müfredata uygun olarak hazırlanmış olup 2. Sınıftan 5.sınıfa kadar tüm sınıf seviyelerinde disiplinlerarası yaklaşım ile kazanımlar işlenmiştir. Projemiz müfredat ile uyumlu ve özgün etkinlikler içermektedir. Öğrencilerimize projemiz ve yapacağımız etkinliklerle ilgili ön bilgilendirmeler yapılmış,Slido ile kelime bulutuna katkı sağlanmıştır.Öğrencilerin akıllı işaretlerle tanışmaları için video izlenmiş, ortaklarla birlikte alınan karar gereği akıllı işaretlerin sanat çalışması olan rölyef baskı ile yapılması ve kalıcılığı sağlanmıştır.Bu etkinlikle öğrencilerin sanatsal becerilerinin artması sağlanmıştır. Projede yapılan etkinlikler, müfredata uygun olarak hazırlanmış olup 2. Sınıftan 5.sınıfa kadar tüm sınıf seviyelerinde disiplinlerarası yaklaşım ile kazanımlar işlenmiştir. Projemiz müfredat ile uyumlu ve özgün etkinlikler içermektedir.Öğrencilerimize projemiz ve yapacağımız etkinliklerle ilgili ön bilgilendirmeler yapılmış,Slido ile kelime bulutuna katkı sağlanmıştır.Öğrencilerin akıllı işaretlerle tanışmaları için video izlenmiş, ortaklarla birlikte alınan karar gereği akıllı işaretlerin sanat çalışması olan rölyef baskı ile yapılması ve kalıcılığı sağlanmıştır.Bu etkinlikle öğrencilerin sanatsal becerilerinin artması sağlanmıştır. Öğrencilerimizin medya okuryazarlığı ve dezenformasyon alanında sanat çalışmaları ile özgün ürünler ortaya koyabilen,yaratıcı üretken bireyler olmaları hedeflenmiştir.Öğrencilere gerektiği durumlarda rehberlik yapılmış,.Bütün etkinlikler özgün,farklı yöntemlerle sunulmaya çalışılmış,öğrencilerin 21.yy becerilerinin gelişmesi sağlanmıştır.
Keywords: Nevzat CAN,Media,Creative,Disinformation,Art Corresponding
Author: NEVZAT CAN
Hiç yorum yok
Yorum Gönder