Game in Game an eTwinning Project

 

                                  OYUN İÇİNDE OYUN PROJESİ 

                                               GAME İN GAME

PROJE KURUCULARI: NEVİN KARDAŞ, GAMZE DURMUŞ

PROJE ORTAKLARI: ZUHAL AKYAZI, SEDEF DURMUŞ, FERDA IŞIK,KADER GÜÇLÜ SULHAN,DİLEK TAYMAZ,BÜNYAMİN TOPRAK,SABİRA ABDULLA,YEGANE NAĞİYEVA,ROHAT DÜNYA POLAT

NEDEN OYUN İLE ÖĞRETİM?

                Oyunun zihinsel gelişime en önemli etkisi öğrenmedir. Çocuk oyunda her çeşit kavramı ve nesneyi tanıyarak, kullanma özelliği kazanır. Biz de kazandırmak istediklerimizi hissettirmeden , yormadan ve bıktırmadan oyunun içinde bir oyuna gizleyerek vermeye çalıştık. Derste olmak yerine kendini oyunda olmak olarak görmesini sağlamak istedik. Bu öğrenme, zihinde bir bilgi birikimi ve çalışma açısından gelişmedir. Bu ayrıca dil gelişimini de beraberinde getirmektedir. Oyun içerisinde çocuk sürekli olarak zihinsel faaliyet içerisindedir. Çünkü yeni kavramları ve nesneleri tanıma ve kullanmayı öğrenir ve mukayese eder.

Piaget, oyunla bilişsel gelişim arasında yakın bir ilişki olduğunu ve oyunun çocuğun algısal gelişiminde rolü bulunduğunu savunmaktadır. Piaget' ye göre, oyun hayatın daha sonraki dönemlerinde kullanılabilecek yaratıcı bir hayalcilik zemini oluşturmaktadır.

Ayrıca projemizi oyun içinde oyun tekniğini kullanarak iç içe geçmiş birbirinden ayrı ama birbirine bağlı oyunlar halinde geliştirdik.

Gerek çocukların gerekse yetişmiş insanların, eğitim ve öğretim sırasında dikkatlerini uzunca süre dağıtmadan muhafaza etmeleri oldukça zordur. İnsanlar bir süre sonra sıkılırlar ve dikkatleri dağılır. Bu da kalıcı bir şekilde algılamayı ve öğrenmeyi engeller, özellikle ilk ve orta öğretimdeki çocukların dikkat süreleri daha kısadır. Oyunla öğrenmenin faydalarından biriside, dikkati yoğunlaştırma kalitesidir. Oyunlar, öğrencileri pasif durumdan aktif duruma geçirmeleri sebebiyle dikkati, diğer öğrenme tekniklerine göre daha fazla sağlarlar. (OYUN VE EĞİTİM, 2010)

 

    HEDEFLERİMİZ

1.Oyun Kutularımıza sadece oyunu değil hayatı ve kazanımları da gizleyerek

 yeni   öğrenmeler gerçekleştirmek

2.Öğrencilerin zihinsel gelişimine katkı sağlamak.

3.Yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak.

4.Psiko-motor becerilerini ortaya çıkarmak.

5.Derslerdeki dikkat sürelerini arttırmak.

6.Büyük-küçük kaslarını geliştirmek.

7.Oyun içinde oyun tiyatro tekniğini eğitime uyarlamak

8.Kazanma-kaybetme duygularını fark ettirmek.

9.Özgüvenlerini arttırmak.

10.Matruşka mantığı ile birbirini doğuran kazanımlar ve oyunlar tasarlamak

11.Oyun esnasında yoğunlaşmasını ve konuyu daha iyi kavramasını sağlamak.

SONUÇLAR

1.Kendine güvenen bireyler oluştu.

2.Oyun esnasında dikkat süreleri arttı.

3.Yaratıcı düşünmeye özendirildi

4.Yarış esnasında kaybetme ve kazanma duygularını yaşayarak kazananı tebrik etme davranışı ortaya kondu.

5.Kavrama düzeylerini artırmak

6.Farklı şehir ve ülkedeki akranları ile iletişim kurmaları sağlandı.

7.MATRUŞKA MANTIĞI ile iç içe geçen birbirini etkileyen kutularda oyunlar öğrenildi.

Kaynakça

OYUN VE EĞİTİM. (2010). https://modernwish.wordpress.com/2010/01/23/oyun-ve-egitim/.

 

PİAGET KURAMI OYUNLA ÖĞRENME(. (Piaget, 1962; Vygotsky, 1966)