Milli
Eğitim Bakanlığı’nın FATİH Projesi kapsamında okullara dağıttığı akıllı
tahtalar ülkemiz eğitimin gelişmesi ve akademik olarak sıçrama yapabilmesi için
çok büyük bir şans.Yalnız bu sistem şu anda sadece elektrik varken kullanılmaya
çalışılan,interneti olan okulların kısmen daha şanslı olduğu,interneti
olmayan ve elektrik sorunu olan bölgelerde maalesef neredeyse kullanılamadığı
bir uygulama olarak kalmaktadır.
İkinci sorun ise yıllık ve günlük planların
akıllı tahtaya göre uyarlanmamış olmasıdır.Burada elektirik veya internet
erişiminde sıkıntı olmayan okullarda ise planlama yapma ve görsel materyal
hazırlama tamamen öğretmene bırakılmıştır.Öğretmenler akıllı tahtaya “Antropi Teach”
adlı basit bir programı kullanarak resimli,sesli,videolu sunumlar hazırlayabilmekte,soru çözümleri ve
konu anlatımlarında dijital kitap ve materyallerden yararlanarak zamandan
tasarruf yapabilmektedir.Çok iyi sonuçlar alınabilecek bir uygulamadan,
planların uygun olmayışı,dijital materyallerin sınırlı olması ve
elektrik,internet gibi sıkıntılar yüzünden yeteri derecede yararlanılamamaktadır.
Üçüncü olarak ise öğretmenlere verilen 1 haftalık ve yüzeysel hizmet içi
eğitimin yetersiz olmasından dolayı öğretmenlerin bu uygulamayı ileri düzeyde kullanabilmelerinin yeteri derecede sağlanmamış
olmasıdır.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın FATİH projesi
kapsamında ivedi olarak;
1-Elektirik sorunu yaşanan yerlerde her derslik için gerekirse güç kaynağı sağlaması,
2-İnterneti olmayan okulların bir an önce internet erişiminin sağlanması ,
3-Yıllık ve günlük planların dijital eğitime uygun bir şekilde düzenlenmesi,
4-İlkokul,ortaokul ve liselerde her sınıf düzeyinde dijital materyallerin hazırlanması,
5-Öğretmenlerimizin dijital eğitimi etkili ve verimli olarak kullanabilneleri için Milli Eğitim Müdürlükleri bünyesinde uygulanan 1 haftalik uygulamalı hizmet içi eğitimin süresinin artırılarak bu eğitimlerin devamlılığının sağlanmasıdır.
1-Elektirik sorunu yaşanan yerlerde her derslik için gerekirse güç kaynağı sağlaması,
2-İnterneti olmayan okulların bir an önce internet erişiminin sağlanması ,
3-Yıllık ve günlük planların dijital eğitime uygun bir şekilde düzenlenmesi,
4-İlkokul,ortaokul ve liselerde her sınıf düzeyinde dijital materyallerin hazırlanması,
5-Öğretmenlerimizin dijital eğitimi etkili ve verimli olarak kullanabilneleri için Milli Eğitim Müdürlükleri bünyesinde uygulanan 1 haftalik uygulamalı hizmet içi eğitimin süresinin artırılarak bu eğitimlerin devamlılığının sağlanmasıdır.
Bu sayılan öneriler ve uzmanların yapacakları saha
çalışmaları ile uygulanacak her türlü iyileştirme ülkemiz eğitim
sistemine mutlaka faydalar sağlayacaktır.Ülkemizin eğitiminde çığır açacak bu uygulamanın bir an önce esksiklerinin giderilerek zaman ve kaynak israfının da önüne geçilmelidir.
Nevzat CAN
Nevzat CAN
Hiç yorum yok
Yorum Gönder