Eğitim alanındaki önemli gelişmeleri izleyerek değerlendiren Eğitim
İzleme Raporu 2019’un “Öğrenciler ve Eğitime Erişim” başlıklı dosyası
tüm çocukların nitelikli eğitime erişiminde mevcut durumu ele alıyor.
Dosyada, okul öncesi, ilkokul, ortaokul
ve ortaöğretim kademelerinde çocukların eğitime erişimi, öğrencilerin
program türlerine göre dağılımı, devamsızlık, sınıf tekrarı, eğitimden
erken ayrılma gibi konuların yanı sıra özel gereksinimli, geçici koruma
altındaki ve çalışan çocukların eğitime erişimiyle ilgili gelişmeler ele
alınıyor. Raporda eğitime erişime dair temel göstergelere de yer
veriliyor.
Eğitim İzleme Raporu 2019’un üçüncü dosyası olan “Öğrenciler ve
Eğitime Erişim”i 7 Kasım 2019’da düzenlediğimiz bir panelle kamuoyuyla
paylaştık. ERG Eğitim Gözlemevi Koordinatörü Burcu Meltem Arık ve ERG
Araştırmacısı Gözde Ertekin’in rapor sunumuyla başlayan panelde, Sayın
Seda Akço Bilen (Hümanist Büro) ve Sayın Melisa Soran (SEÇBİR) konuşmacı
olarak yer aldı. Seda Akço Bilen eğitime erişimi çocuk hakları
çerçevesinden ele alırken Sayın Melisa Soran rapor bulgularını kapsayıcı
eğitim bağlamında değerlendirdi.
Öğrenciler ve Eğitime Erişim dosyasına ulaşmak için aşağıdaki indir butonuna tıklayınız.
Tüm yıla yayılan 5 ayrı dosya halinde yayımladığımız Eğitim İzleme
Raporu 2019’un ilk dosyası olan Eğitimin Yönetişimi ve Finansmanı’na buradan ulaşabilirsiniz.
Eğitim İzleme Raporu 2019’un ikinci dosyası olan Eğitimin İçeriği’ne buradan ulaşabilirsiniz.
Çalışmalarımızda kullanılan terimleri ve anlamlarını derlediğimiz ERG Sözlük’e ulaşmak için tıklayınız.
Kaynak:ERG
Hiç yorum yok
Yorum Gönder