Öğrenciler ve Eğitime Erişim Eğitim İzleme Raporu 2019


        Eğitim alanındaki önemli gelişmeleri izleyerek değerlendiren Eğitim İzleme Raporu 2019’un “Öğrenciler ve Eğitime Erişim” başlıklı dosyası tüm çocukların nitelikli eğitime erişiminde mevcut durumu ele alıyor. Dosyada, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kademelerinde çocukların eğitime erişimi, öğrencilerin program türlerine göre dağılımı, devamsızlık, sınıf tekrarı, eğitimden erken ayrılma gibi konuların yanı sıra özel gereksinimli, geçici koruma altındaki ve çalışan çocukların eğitime erişimiyle ilgili gelişmeler ele alınıyor. Raporda eğitime erişime dair temel göstergelere de yer veriliyor.

Eğitim İzleme Raporu 2019’un üçüncü dosyası olan “Öğrenciler ve Eğitime Erişim”i 7 Kasım 2019’da düzenlediğimiz bir panelle kamuoyuyla paylaştık. ERG Eğitim Gözlemevi Koordinatörü Burcu Meltem Arık ve ERG Araştırmacısı Gözde Ertekin’in rapor sunumuyla başlayan panelde, Sayın Seda Akço Bilen (Hümanist Büro) ve Sayın Melisa Soran (SEÇBİR) konuşmacı olarak yer aldı. Seda Akço Bilen eğitime erişimi çocuk hakları çerçevesinden ele alırken Sayın Melisa Soran rapor bulgularını kapsayıcı eğitim bağlamında değerlendirdi.

Öğrenciler ve Eğitime Erişim dosyasına ulaşmak için aşağıdaki indir butonuna tıklayınız.

Tüm yıla yayılan 5 ayrı dosya halinde yayımladığımız Eğitim İzleme Raporu 2019’un ilk dosyası olan Eğitimin Yönetişimi ve Finansmanı’na buradan ulaşabilirsiniz.

Eğitim İzleme Raporu 2019’un ikinci dosyası olan Eğitimin İçeriği’ne buradan ulaşabilirsiniz.

Çalışmalarımızda kullanılan terimleri ve anlamlarını derlediğimiz ERG Sözlük’e ulaşmak için tıklayınız.



Kaynak:ERG
TAG