STEAM WITH GAMES- OYUNLARLA STEAM

 


    "OYUNLARLA STEAM" eTwinning projesi, Türkiye'den Damra Belemir BÜYÜKFIRAT ve Gürcistan'dan Marika Chkhapelia tarafından kurulmuştur. Bu proje, STEAM eğitimini oyunlarla birleştirerek, 5-11 yaş arası öğrencilerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarında keşfetme, üretme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. 8 farklı ülkeden 23 öğretmenin iş birliğiyle yürütülen bu proje, oyun tabanlı öğrenme yöntemleriyle çocukların eleştirel düşünme, yaratıcılık ve takım çalışması gibi 21. yüzyıl becerilerini kazanmasına katkı sağlamaktadır. 

    Türkiye, Gürcistan, İtalya, Litvanya, Yunanistan, Romanya, Portekiz ve Bosna Hersek’ten öğrencilerin yer aldığı bu uluslararası proje, STEAM’in eğlenceli dünyasını keşfetmek isteyen tüm çocuklara ilham vermektedir! �✨ 

    Öğrenciler, oyunlarla STEAM’i keşfederken bilimsel deneyler yapıyor, mühendislik temelli tasarımlar oluşturuyor, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanıyor, sanatla yaratıcılıklarını geliştiriyor ve matematiksel kavramları keşfediyor. Geometrik şekillerle köprüler inşa ediyor, kendi volkanlarını tasarlıyor, kodlama oyunlarıyla algoritmik düşünme becerilerini geliştiriyor ve origami sanatıyla matematiğin estetik yönünü deneyimliyor. Bu sayede STEAM’in günlük hayatla olan bağlantısını fark ederek yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini güçlendiriyorlar. Eğlenerek öğrenen öğrenciler, STEAM’in günlük hayatla nasıl iç içe olduğunu deneyimleyerek farkındalık kazanmaktadır.