"OYUNLARLA STEAM" eTwinning projesi, Türkiye'den Damra Belemir BÜYÜKFIRAT
ve Gürcistan'dan Marika Chkhapelia tarafından kurulmuştur. Bu proje, STEAM eğitimini
oyunlarla birleştirerek, 5-11 yaş arası öğrencilerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve
Matematik alanlarında keşfetme, üretme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi
amaçlamaktadır. 8 farklı ülkeden 23 öğretmenin iş birliğiyle yürütülen bu proje, oyun
tabanlı öğrenme yöntemleriyle çocukların eleştirel düşünme, yaratıcılık ve takım çalışması
gibi 21. yüzyıl becerilerini kazanmasına katkı sağlamaktadır.
Türkiye, Gürcistan, İtalya, Litvanya, Yunanistan, Romanya, Portekiz ve Bosna
Hersek’ten öğrencilerin yer aldığı bu uluslararası proje, STEAM’in eğlenceli dünyasını
keşfetmek isteyen tüm çocuklara ilham vermektedir! �✨
Öğrenciler, oyunlarla STEAM’i keşfederken bilimsel deneyler yapıyor, mühendislik temelli
tasarımlar oluşturuyor, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanıyor, sanatla yaratıcılıklarını
geliştiriyor ve matematiksel kavramları keşfediyor. Geometrik şekillerle köprüler inşa ediyor,
kendi volkanlarını tasarlıyor, kodlama oyunlarıyla algoritmik düşünme becerilerini geliştiriyor
ve origami sanatıyla matematiğin estetik yönünü deneyimliyor. Bu sayede STEAM’in günlük
hayatla olan bağlantısını fark ederek yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme
becerilerini güçlendiriyorlar. Eğlenerek öğrenen öğrenciler, STEAM’in günlük hayatla nasıl iç
içe olduğunu deneyimleyerek farkındalık kazanmaktadır.
Hiç yorum yok
Yorum Gönder