Salman Kahn, Dünya Okulu kitabında, matematik dersi için seviye sınıflarından bahsediyor. Ülkemizdeki müfredat sarmal bir şekilde ilerlemesine rağmen öğrencilerin matematiğe olumsuz bakışları, öğrenme önündeki engeller ve korkular yüzünden öğrenciler matematik öğrenemiyor.İlkokuldaki çocukluk dönemi Erikson'un psikososyal gelişim kuramına göre "Başarıya karşı aşağılık duygusu" aşamasına denk gelmektedir. Cocuk başaramadığında kendini yetersiz görmekte ve geride kalmaktadır. Yaşıtlarına göre geride kalan, öğrenme kaybı olan öğrenciler için Bakanlığımızın uygulamaya koyduğu İlkokullarda Yetiştirme Projesi kapsamında Kursa alınan öğrencilerimizde İYEP programı basit düzeyde matematik becerileri içerdiği için öğrenci yapabileceğine inanarak ilerliyor.Bu durum öğrencinin kendine güveninin artmasını sağlıyor.Kendi sınıfında çeşitli sebeplerle öğrenemediği konuyu,seviyesine inilerek anlatıldığıİçin öğrencinin öğrenmesi kolaylaşıyor. Burdan yola çıkarak, ilkokullarda matematik için seviye sınıflarının oluşturulması ilerleme sağlayan öğrencilerin sonraki seviye sınıfına geçmesi, kırsalda pilot okullarda deneyimlenmesi yararlı olacaktır diye düşünüyorum.
Çocuklara kişiselleştirilmiş öğretim modeliyle kendi hızlarına göre ve kendi seviyesine yakın akranları ile ilerleme fırsatı verilecek ve başararak ilerleyecekleri bir model oluşturmak, müfredatı öğrencinin ilgisini çekecek şekilde kurgulamak çok önemli hale gelmiştir. Bakanlığımızın da başlattığı Matematik Seferberliği bu konu için tam bir dönüm noktası ve iyi bir başlangıç noktasıdır. Denemekte,geliştirmekte fayda var.
Nevzat CAN
Sınıf Öğretmeni
Hiç yorum yok
Yorum Gönder