LEARN ENGLISH&TEACH ENGLISH eTwinning Projesi

                         LEARN ENGLISH&TEACH ENGLISH eTwinning project

Learn english&teach english, founded by MARDİN-Hacı Suphiye Bölünmez Imam Hatip Secondary School English teacher Nazik Yürük and MALATYA-Mehmet Akif Ersoy Secondary School Rahime BOLAT, and teachers from different cities of Turkey (Ayşe ÜSTEL, Eda DEMİR, İrem PURDAŞ, Pembe TAKTAK, Semra GÜNAY and Tuğba ÇAKIR AKGÜN) is a partner of the eTwinning project, which was established with the following subject and purpose;

The aimof our project is to enable our students to interact in a social environment; to support foreign language development and raise awareness and to work by integrating our activities into our lessons.

  1-Developing foreign language awareness among students.

  2-Increasing foreign language vocabularyknowledge .

  3-Teaching a foreign language by learning (Peer Learning).

  4-Making learning and teaching fun .

 5-To increase the cooperation skills of our students with their project partners.

 6-To increase students' awareness of being sensitive to the social environment.

7-Integrating technology into the curriculum .

 8-Developing the four basic skills( Speaking - Listening – Reading – Writing )

Kuruculuğunu MARDİN-Hacı Suphiye Bölünmez İmam Hatip Ortaokulu İngilizce öğretmeni Nazik YÜRÜK ve MALATYA-Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu Rahime BOLAT'ın yaptığı learn english&teach english Türkiye'nin farklı şehirlerinden öğretmenlerin(Ayşe ÜSTEL,Eda DEMİR,İrem PURDAŞ,Pembe TAKTAK,Semra GÜNAY ve Tuğba ÇAKIR AKGÜN) ortağı olduğu eTwinning projesi aşağıdaki konu ve amaçla kurulmuştur;

Projemizin amacı, öğrencilerimizin sosyal bir ortamda etkileşim kurmalarını sağlamak; yabancı dil gelişimini desteklemek ve farkındalık yaratmak ve faaliyetlerimizi derslerimize entegre ederek çalışmak.

   1-Öğrencilerde yabancı dil bilincini geliştirmek.

   2-Yabancı dil kelime bilgisini arttırmak.

    3-Yabancı dili öğrenerek öğretmek (Peer Learning).

    4-Öğrenmeyi ve öğretmeyi eğlenceli hale getirmek.

   5-Öğrencilerimizin proje ortakları ile işbirliği becerilerini artırmak.

    6-Öğrencilerin sosyal çevreye duyarlı olma bilincini artırmak.

   7-Teknolojiyi müfredata entegre etmek.

   8-Dört temel beceriyi geliştirmek (Konuşma - Dinleme - Okuma - Yazma)

Activities within the framework of the project:

PREPARING BOOKMARKS


PREPARING WORD GAMES WITH WEB 2.0 TOOLS