TIMSS 2015 Ulusal Matematik ve Fen Ön Raporu Açıklandı



Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) merkezi Hollanda’da bulunan, Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından yürütülen ve dört yılda bir gerçekleşen ülkelerin 4. ve 8. sınıf öğrencileri Matematik  ve Fen becerilerini test eden ön raporu açıklandı.

      Ülkemizdeki 4. ve 8. sınıf öğrencilerin Matematik ve Fen başarı durumlarını gösteren tablolar aşağıdaki gibidir.



Şekil 1.1’de TIMSS 2011 ve 2015 yılları arasında 4.sınıf matematik başarısında artan bir eğilim görülmektedir.2015 TIMSS matematik başarısı bir önceki döneme göre 14 puan artarak 483 puan ile 49 ülke arasında 36. sırada yer almaktadır.


Şekil 1.2’de TIMSS 2015 matematik başarı puanları bir önceki döneme göre kız öğrencilerde 12 puan, erkek öğrencilerde 15 puan artarak sırasıyla 482 ve 484 puan olmuştur.TIMSS 2015 sonuçlarına göre erkek öğrenciler lehine olan bu fark istatistiksel olarak anlamlı değildir.2011 yılında kız öğrencilerin matematik başarı ortalaması daha yüksek iken 2015 yılında erkek öğrencilerin matematik başarı ortalaması daha yüksektir.


Şekil 1.3 incelendiğinde 8.sınıf matematik başarısında artan bir eğilim görülmektedir. TIMSS 2015 matematik başarısı bir önceki döneme göre 6 puan artarak 458 olmuş ve 39 ülke arasında 24. sırada yer almıştır.


Şekil 1.4 incelendiğinde sekizinci sınıf kız öğrencilerin matematik başarılarının erkek öğrencilerin matematik başarılarından genel olarak daha yüksek olduğu görülmektedir. 2015 TIMSS matematik başarı puanları bir önceki döneme göre kız öğrencilerde 4 puan, erkek öğrencilerde 7 puan artarak sırasıyla 461 ve 455 puan olmuştur. TIMSS 2015 sonuçlarına göre kız öğrenciler lehine olan bu fark istatistiksel olarak anlamlı değildir.


Şekil 1.1 incelendiğinde 4.sınıf fen başarılarında artan bir eğilim görülmektedir. 2015TIMSS fen başarı bir önceki döneme göre 20 puan artarak 483 olmuş ve 47 ülke arasında 35. sırada yer almıştır.


Şekil 1.2 incelendiğinde kız öğrencilerin fen başarılarının erkek öğrencilerin fen başarılarından daha yüksek olduğu görülmektedir. 2015 TIMSS fen başarı puanları bir önceki döneme göre kız öğrencilerde 19 puan, erkek öğrencilerde 12 puan artarak sırasıyla 483 ve 483 puan olmuştur.TIMSS 2015 sonuçlarına göre kız öğrenciler lehine olan bu fark istatistiksel olarak anlamlı değildir.


Şekil 1.3 incelendiğinde 8.sınıf fen başarılarında artan bir eğilim görülmektedir. 2015 TIMSS fen başarı bir önceki döneme göre 10 puan artarak 493 olmuş ve 39 ülke arasında 21. sırada yer almıştır.


Şekil 1.4 incelendiğinde kız öğrencilerin fen başarılarının erkek öğrencilerin fen başarılarından daha yüksek olduğu görülmektedir. 2015 TIMSS fen başarı puanları bir önceki döneme göre kız öğrencilerde 12 puan, erkek öğrencilerde 9 puan artarak sırasıyla 503 ve 484 puan olmuştur.TIMSS 2015 sonuçlarına göre kız öğrenciler lehine olan bu fark istatistiksel olarak anlamlıdır.
Not:Bu yazı editörümüz tarafından derlenmiştir.Daha ayrıntılı incelemek için odsgm.meb.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazla haber için www.kamusalhaber.org
TAG