Eğitim Sisteminin 2016 Değerlendirmesi Yayımlandı



Eğitim Sisteminin 2016 Değerlendirmesi Yayımlandı.
 

Türk Eğitim Derneği`nin düşünce kuruluşu TEDMEM, 2016 yılı içinde eğitim sistemimizde öne çıkan uygulama ve tartışma konularına ışık tutması ve eğitim göstergelerinin anlamlı bir akışta bir araya getirilmesi amacıyla “2016 Eğitim Değerlendirme Raporu”nu yayımladı.

Kaynak niteliğindeki kapsamlı bir çalışma olan 2016 Eğitim Değerlendirme Raporu; Yönetişim ve Finansman, Kalite Artırmaya Yönelik Politikalar, Öğretmen Eğitimi ve Mesleki Süreç, Uluslararası Alanda Türkiye, Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki Teknik Eğitim ve Din Öğretimi, Özel Eğitim, Öğrenci Yönlendirme Sistemleri, Özel Öğretim olmak üzere 10 ana başlık altında Türk eğitim sisteminin genel bir profilini ortaya koyuyor. Raporda yer alan dikkat çekici başlıklar şöyle;

OLAĞANÜSTÜ HALİN (OHAL) EĞİTİME ETKİSİ

15 Temmuz 2016 tarihinde darbe girişimi sonrası, 21 Temmuz 2016 tarihli Milli Güvenlik Kurulu toplantısı sonrasında Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından Anayasanın 120. maddesi uyarınca üç ay süreyle olağanüstü hal ilan edilmiştir. Raporda Olağnüstü Halin eğitime yansımaları başlıklar halinde sıralanmış. OHAL Kapsamında Gerçekleştirilen Görevden Almalar, OHAL Kapsamında AB Burslarının İptali, OHAL Kapsamında Kapatılan veya Devredilen Eğitim Öğretim Kurumları ve Öğrenci Nakilleri gibi başlıkları bulabilirsiniz.


GÖÇ VE EĞİTİM


Suriye`de 2011 yılından başlayan iç karışıklıklar sonucu, 5 milyona yakın insan can güvenliği için komşu ülkelere sığınmak zorunda kalmıştır. Türkiye`nin "açık kapı" politikası ve "geri göndermeme" ilkeleri çerçevesinde Türkiye’ye 13 Aralık 2016 tarihi itibariyle 2.764.500 kişi göç etmiştir. Bu kapsamda, 8 Aralık 2016 tarihine göre biyometrik verileri alınarak kayıt altına alınan Suriyelilerin 396.141`i 0-4 yaş aralığında, 391.993`ü 5-9 yaş aralığında, 292.871`i 10-14 yaş aralığında ve 245.773`ü 15-18 yaş aralığında olmak üzere toplam 1.326.778 çocuk 18 yaş altındadır Eğitime yansımaları Tedmem Raporunda ayrıntılı bir şekilde açıklanmış.

PROJE OKULLAR


MEB 2014-2015 eğitim öğretim yılında "proje okul" uygulamasını başlattı. 2016 yılında Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan açıklamalara göre 155`in üzerinde okul, proje okulu oldu. MEB Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği yayınlandı. Bu yönetmeliğin amacı raporda yer alıyor.

TEDMEM`in geçtiğimiz yıl yayımladığı 2015 Eğitim Değerlendirme Raporu`nun da devamı olarak hazırlanan ve farklı ulusal ve uluslararası verilerin birlikte analiz edildiği rapor, Türkiye eğitim sisteminde yıl içinde gerçekleşen olayların fotoğrafı niteliğinde. Tespitlerin yanı sıra önerilerin de yer aldığı rapora aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
https://tedmem.org/yayin/2016-egitim-degerlendirme-raporu




Kaynak: egitimveeitim.com

TAG